Vsako leto konec oktobra pripravimo na šoli projektne dneve. Tako smo pripravili tridnevne aktivnosti, ki jih je povezovala rdeča nit Kakšno Zagorje si želimo. Aktivnosti so bile za dijake in njihove spremljevalce poučne, spoznavali so nova področja, delali v timskem duhu in širila svoja znanja.
V torek, 23. 10. so se dijaki 1. E in 2. C udeležili dneva odprtih vrat Mladinskega centra Zagorje, kjer so jim pripravili številne zanimive dejavnosti. Dijaki 4. C in 5. C so se odpravili na teren in šteli promet. Nato so se vrnili v učilnico in izračunali ogljični odtis. Svojo ustvarjalnost so pokazali dijaki 1. C, 1. D, 4. D in 5. D, saj so imeli likovno delavnico na temo Kakšno Zagorje si želim. Gospod Robin Dewa je dijakom pripravil delavnico na temo Trajnostna Evropa za vse. Seveda je dišalo tudi po zagorskih dobrotah, saj so dijaki 2. D z veseljem pripravljali zagorske jedi na moderen način. Dijaki 2. A so imeli prav prijeten klepet v proaktivni kavarni na temo Podnebne spremembe, ki jo je pripravil Inštitut za mladinsko participacijo, zdravje in trajnostni razvoj. Nekateri dijaki so se z radovednostjo odpravili v Čistilno napravo Zagorje, kjer so izvedeli zelo veliko pomembnih in poučnih podatkov o njenem delovanju. 3. letniki programa zdravstvena nega pa so se odpravili raziskovati naravno in kulturno dediščino Zagorja. Njihova pot se je začela pri domu zagorskih čebelarjev na Izlakah, kjer so izvedeli marsikaj zanimivega in koristnega o delu čebel. Nato so se skupaj z gospodom Klančnikom odpravili po poteh Valvasorja in Medijskih toplic. Dijaki 2. A so obiskali raziskovalno izobraževalno bivalno enoto Olea, ki je oblikovana kot energijski poligon, v katerem sta povezana zgodovina izkoriščanja in rabe premoga ter prihodnost s prikazom sodobnih energetskih tehnologij.
V sredo, 24. 10. je bil pomembne dan za dijake 4. letnika program zdravstvena nega, saj so pripravili že osmi tradicionalno prireditev Zasavje za zdravje, ki je tokrat potekala v Evroparku. Delavnice, ki so jih pripravili, si je ogledalo veliko število obiskovalcev. Odzivi so bili enkratni, prav tako nam je »šlo na roko« vreme, kajti bilo je sončno s prijetnimi temperaturami. Tudi vsi dijaki naše šole so si jo ogledali. Hkrati s prireditvijo pa so na šoli potekale številne delavnice: Spletno nasilje in ustrahovanje (Safe. si), E-odpadki (ZEOS d.o.o. in Mladinska mreža Ma Ma), Kdo so Zagorjani, Turistično gostinski objekti v Zasavju, ustvarjalna delavnica na temo Spominek iz Zasavja, obdelava anket Kaj vem o Zagorju, angleška delavnica What do I know abaut Zagorje. Tudi ta dan so bili nekateri dijaki na terenu, saj so v Mladinskem centru Zagorje obiskali eno izmed zagorskih Varnih točk.
V četrtek je bil za nekatere dijake dan za potepanja. Odpravili so se na različne konce Slovenije in spoznavali njihove naravne in kulturne lepote. Dijaki nižje poklicnega izobraževanja so se ustavili v Velenju, kjer so najprej prisluhnili predavanju Energija in ekologija, nato so imeli voden ogled Škalskega jezera in Rudnika Velenje. Dijaki programov gastronomija in gastronom/hotelir so jo mahnili v Ljubljano, kjer so si dijaki 1. D ogledali Pivovarno Union in Hostel Celica, dijaki 2. D in 4. D pa centralno kuhinjo UKC Ljubljana in restavracijo Maxim. Nato so še skupaj obiskali razstavo Body Worlds Vital na Gospodarskem razstavišču. Dijake programov trgovec in ekonomski tehnik pa je pot zanesla na Koroško, kjer so si na Poljani ogledali spominsko obeležje ob koncu 2. svetove vojne, nato pa so jo mahnili v podzemlje Pece, saj so si ogledali rudnik Mežica. Prav tako so ta dan potekale na šoli zanimive delavnice. Dijaki 1. letnika programa zdravstvena nega so doživeli posebno izkušnjo, saj so se v igri Kovček postavili v vlogo migrantov, ki so morali zapustiti svoj dom. Na pot migranta in begunca sta jih odpeljali aktivistki Mladinskega centra Trbovlje.
Dijaki 2. letnika pa so imeli ta dan izobraževanje na temo zdravje, saj so sodelovali v delavnicah Motne prehranjevanja (Zdravstveni dom Zagorje) in Obvladovanje stresa (društvo Brez izgovora).
V Srednji šoli Zagorje si vseskozi prizadevamo, da poleg poklicnih kompetenc dijakom posredujemo tudi znanja, ki so uporabna za Življenje. Zaradi tega na šoli organiziramo že vrsto let projektne dneve z drugačnimi oblikami dela in s temi dejavnostmi bomo nadaljevali tudi v prihodnje. In kar je tudi pomembno. S temi dejavnostmi se (priznamo ali ne priznamo) spreminjamo tudi Mi – odrasli.
Bernarda Kričej in Zdenka Resnik